Dr. Fabian Stich blir ny CCO hos Onlineprinters

Hos Onlineprinters har det skett personalförändringar i företagsledningen. Christian Wuerst, tidigare ansvarig som VD och Chief Commercial Officer (CCO) för områdena marknadsföring och försäljning, har lämnat företaget efter fyra år för att ägna sig åt nya uppgifter. ”Vi tackar Christian Wuerst för hans framgångsrika arbete. Han och hans team har genomfört ett viktigt utvecklingsarbete i företaget under de senaste åren inom områdena kundservice, försäljning, webbshop, online-marknadsföring och produktledning och därmed bidragit till Onlineprinters-gruppens tillväxt”, säger Roland Keppler, CEO hos Onlineprinters.

Hans position övertas den 2021-11-01 av Dr. Fabian Stich. Han kommer från Jochen Schweizer mydays Holding GmbH, där han senast innehade positionen som CEO i åtta år. ”Vi gläder oss, att Dr. Fabian Stich förstärker vårt team. Med honom får vi en beprövad expert inom området e-handel, som kommer att fortsätta att driva den internationella tillväxtvägen vi har slagit in på.” Sitt inträde hos Onlineprinters kommenterar Dr. Fabian Stich så här: ”Jag gläder mig mycket inför min nya uppgift och för att bli en del av Onlineprinters-familjen. Onlineprinters-gruppen är positionerad som en av de ledande aktörerna på den europeiska online-tryckmarknaden. Jag är övertygad, att vi med kvalitativt exklusiva produkter och förstklassig service kan bygga vidare på den tidigare framgångshistorien.”

Dr. Fabian Stich förstärker företagsledningen hos Onlineprinters som ny Chief Commercial Officer (CCO). Han kommer från Jochen Schweizer mydays Holding GmbH, där han senast innehade positionen som CEO i åtta år.

Dr. Fabian Stich; Copyright: Jochen Schweizer mydays Group

Christina Haeusser