Affischer

TRYCKA AFFISCHER, SOM ÖVERALLT KAN SES

Den stora fördelen med affischreklam: Du når på kort tid många människor. Så att din utomhusreklam är väl synlig på alla bakgrunder, rekommenderar vi allvädersaffischer av allväderskartong eller affischer med affischpapper. Det vita pappret är träfritt, vädertåligt och särskilt slitstarkt. Baksidan är blåfärgad, som säkerställer en hög opacitet (ljusgenomsläpplighet). På så sätt kan affischerna inte bara problemlöst sättas fast på kanalplastskivor, utan även på allmänna platser täcker affischer på affischpapper perfekt över gammal reklam och låter inte något mer lysa igenom. I vår onlineshop kan du välja affischpapper med en pappersgramvikt på
115 g/m²
.

UTTRYCKSSTARKA POSTER FÖR SKYDDADE UTRYMMEN

Vill du trycka affischer för City-Light-poster, City-Light-pelare eller övriga väderskyddade reklambärare, presenteras dina budskap optimalt med bildtryckpapper. Materialet som i vardagsspråket även kallas för konsttryckpapper, upptar med dess bestrukna, alltså slutna yta betydligt mindre färg än på andra papperssorter. Detta kommer att göra bilder ännu mer exakta.

För övrigt: Bildtryckpapper är på grund av dess yta, betydligt tyngre än andra papper. Därför kan du hos oss först välja bildtryckpapper med en pappersgramvikt på 100 g/m², medan vi t.ex. för offsetpapper erbjuder redan från 80 g/m².

FÖR MILJÖN: SKAPA HÅLLBARA AFFISCHER

Trycka affischer som är uttrycksfulla och som samtidigt skonar miljön. Med vårt vita recyclingpapper är det möjligt! Enligt Miljöinstitutet i München sparar produktionen av recyclingpapper upp till 60 procent energi och nästan 70 procent vatten. Dessutom samlas mindre utsläpp och avfall och inga träd behöver fällas. Därmed avlastar recyclingpapper miljön avsevärt! Den som vill använda sig av affischannonsering, men samtidigt vill visa sitt ansvar, är vårt vita recyclingpapper det perfekta valet. Som hos alla papperssorter är tryckresultatet hos recyclingpapper av högsta kvalitet. Dessutom presenteras färgerna genom det naturligt blekta vita mycket bra.

Vanliga frågor om produkten "Affischer"

Finns det någon skillnad mellan posters och affischer?

Båda produkterna avser ett stort, tryckt pappersark, som effektivt appliceras på en vertikal yta. På engelska kallas båda produkterna alltid för en poster. Även om en poster vanligtvis är ett dekorativt tryck, kan du även få denna typ av design tryckt i form av en affisch. Det är framför allt viktigt, att du har motsvarande tryckdata för vårt affischtryck.

Vilka papperstyper och gramvikter passar bäst för affischer?

För affischer i inomhus- eller väderskyddade områden rekommenderar vi bildtryckpapper med en gramvikt på 135 g/m². Tack vare den belagda (slutna) ytan absorberar bildtryckpappret betydligt mindre färg än andra papperstyper. Detta återger bilderna korrekt.

Finns det hållbara posters och affischer?

Om du låter trycka posters på recyclingpapper, då väljer vi automatiskt miljöskydd. Eftersom alla affischer som vi trycker för dig på recyclingpapper är klimatneutrala och kan märkas med en motsvarande etikett utan kostnad. Mer information om klimatneutralt tryck hittar du här.

Vad behöver du vara uppmärksam på om innehållet i en affisch?

Håll ditt reklambudskap kort och koncist. Var uppmärksam på affischens läsbarhet samt samspelet mellan bild och text. Anpassa utformningen efter din företagsdesign och skapa ett enhetligt utseende. Det är också särskilt viktigt, att annonsören uppmärksammas vid första anblicken - placera din logotyp så framträdande som möjligt.

Vad ska man tänka på när man utformar en poster eller affisch?

Ju mer iögonfallande affischen är, desto mer pockar den på uppmärksamhet. För att sticka ut från mängden, finns det flera sätt att skapa en affisch: Format, användning av fylliga färger, stark färgkontrast och fria ytor såväl som optiska trick. Du hittar mer information om detta ämne i vår magasinartikel Affischreklam.

Vilket typsnitt är lämpligt för en affisch?

Särskilt lämpliga är framträdande teckensnitt, som är lätta att läsa på avstånd och gör så många som möjligt av de förbipasserande uppmärksamma på innehållet. För detta ska teckensnittet sticka klart ut från bakgrunden och ha en storlek på minst 60 punkter. För att uppnå maximal effekt hos betraktaren med meddelandet är det värt att experimentera i förväg med olika typsnitt för affischer. Här hittar du ett urval av gratis typsnitt, som är särskilt lämpliga för affischer.

Hur utformar jag en affisch i InDesign?

Du vet inte var du ska börja med din design eller hur du utformar en affisch i InDesign? Ta en titt på vår YouTube-tutorial

Kan jag spara mina tryckdata hos Onlineprinters och låta trycka posters vid en senare tidpunkt?

Du har möjlighet att beställa tidigare beställda trycksaker som posters och affischer om och om igen. För att göra detta ska du gå till beställningsöversikten i ditt kundkonto och välja alternativet Beställa igen så du behöver inte ladda upp dina tryckdata igen.

Var kan jag hänga upp affischer?

Generellt får affischer inte bara hängas upp överallt. Särskilda reklamytor ska bokas hos respektive organisatör/fastighetsägare. När det gäller offentliga ytor krävs tillstånd. Denna förordning är unik för varje land och hanteras olika av de enskilda kommunerna/myndigheterna. Kontaktpersonen är vanligtvis stadens eller den lokala myndighetens anläggnings- eller tillsynskontor. Särskilt på privata staket och väggar får ingen reklam uppsättas utan uttryckligt tillstånd.