Förpackning: Vikbara lådor komplimenterar sortimentet

Förpackningar kan också beställas i små upplagor till fördelaktigt pris

Tidigare kunde förpackningar bara beställas i utvalda storlekar i vår shop från ONLINEPRINTERS. Nu har online-trycktjänstföretaget tydligt utökat sitt erbjudande av vikbara lådor. ”Kunder, som är intresserade av individuella förpackningar, sträcker sig från regionala producenter av specialiteter ända till storföretag. För oss är därför förpackningar ett viktigt strategiskt komplement till vårt sortiment”, rapporterar Roland Keppler, CEO hos ONLINEPRINTERS.

Inköp av förpackningar ställer inköpare samt marknadsföringsansvariga i företag och agenturer inför särskilda utmaningar, när förpackningarna ska utformas individuellt och bara behövs i mindre antal. ONLINEPRINTERS gör det möjligt för sina kunder att beställa vikbara lådor redan från en beställningsmängd på 100 styck. Detta möjliggörs tack vare produktion med Lasercut-metoden. I motsats till traditionellt produktionssätt, som är dyrt och komplicerat, kan man här avstå från tillverkningen av en stansform.

I första steget upptas 14 typer av vikbara lådor i sortimentet, däribland finns omtyckta modeller som vikbara lådor med uttagsbotten, vikbara lådor med automatbotten, vikbara lådor med insticksflik, kuddlådor, kartongetuier, stickmappar, påslådor med uttagsbotten, bärhandtagslådor med uttagsbotten samt dekorativa kuddlådor.

Kunder kan med hjälp av en online-konfigurator skapa sin individuella förpackning för sin produkt. En provbeställning är möjlig. Den genomsnittliga produktionstiden är åtta dagar. Till och med den 2020-12-31 ger ONLINEPRINTERS en introduktionsrabatt på 10 procent beträffande det nya förpackningssortimentet.

ONLINEPRINTERS-sortimentet omfattar nu även vikbara lådor. Med hjälp av en online-konfigurator kan kunder skräddarsy förpackningar individuellt i enlighet med sina produkter. Vikbara lådor kan beställas redan från 100 styck. Till och med den 2020-12-31 ger ONLINEPRINTERS sina kunder en introduktionsrabatt på 10 procent beträffande det nya förpackningssortimentet.

Förpackning: Vikbara lådor komplimenterar sortimentet

Press contact: