Nytt utseende i vår onlineshop

Neues Template ermöglicht komfortables Surfen auf allen Endgeräten

Från ett av sina första tryckerier säljer ONLINEPRINTERS tryckprodukter redan från 2004 via Internet. Sedan dess har sortimentet utökats med mer än 5000 tryckprodukter, som kunder från hela Europa kan beställa i miljontals varianter. Med tilltagande sortiment har även vår shop kontinuerligt utvecklats och utseendemässigt starkt förändrats. Inom ramen för en enhetlig omdesign är våra onlineshops nu helt uppbyggda. Tack vare nya mallar med större vita ytor verkar vår shop nu tydligare och öppnare.

”Därmed har vi nu även skapat tekniska förutsättningar genom att göra det möjligt för kunder att enkelt surfa på nätet via smartphones och surfplattor ända fram till produktdetaljsidorna och genom hela beställningsprocessen“, betonar Christian Würst, Chief Commercial Officer (CCO) hos ONLINEPRINTERS.

Speciellt i onlinetryck behåller desktop-versionen sin höga status eftersom kunderna fortsätter att arbeta på skrivbordet som en viktig funktion i inköpsprocessen, nämligen när de laddar upp sina tryckdata för att slutföra sin beställning. Före och efter är det nu mycket surfing på mobila enheter. ”Våra kunder vill ta reda på om tryckprodukter och tjänster i förväg eller spåra deras beställning efter att ha slutfört inköpsprocessen. Detta sker allt oftare via mobila enheter”, förklarar Christian Würst.

Denna "fullständiga renovering" genomfördes tillsammans med internetbyrån Kernpunkt i Köln. Till slutet av januari 2021 kommer alla 22 landspecifika shops att vara omställda till den nya designen.

ONLINEPRINTERS onlineshop har en ny helhetsdesign. Därmed förändrades också arbetsmodellen. Nu kan kunder även få information via smartphones och surfplattor om mer än 5000 tryckprodukter. I onlinetryck behåller desktop-varianten sin betydelse framför allt för beställningar.

Nytt utseende i vår onlineshop

Christina Haeusser