Tre tips för perfekt reklam på byggnadsstängsel

Snabbare online för reklambanderoller

Reklam på byggarbetsplatser och saluförda fastigheter är ett hittills underskattat reklammedium och en av de billigaste formerna för reklam inom området storskalig utomhusreklam. Oavsett om det är i innerstäder med många fotgängare eller på trafikerade vägar, lockar byggarbetsplatser uppmärksamhet och väcker intresse. Den som vill använda sin byggarbetsplats snabbt och effektivt för reklam, bör ta till sig några viktiga tips.

Tre tips för reklam med banderoller

För reklam vid byggarbetsplatser och liknande, är det rätta materialvalet avgörande. Ofta används PVC-presenningar. Även om dessa är särskilt stryktåliga och håller lång tid, har de också nackdelar. ”PVC-presenningar har förutom stryktåligheten fördelen, att de är ogenomskinliga, men kan snabbt bli ett hot i stormar. Därför är det bättre att för uppsättning på byggnadsstängsel och för reklam på byggnadsstängsel satsa på genomsläpplig nätväv“, föreslår Christian Würst, Chief Commercial Officer på Onlineprinters.

Budskapet måste vara kort formulerat och slagkraftigt. För utformning föreslår Christian Würst: ”När det gäller reklam i storformat är det viktigt att meddelandet kan uppfattas på några sekunder. Några nyckelord, webbplatsen och logotypen, det är allt som krävs för en fungerande reklam på byggnadsstängsel.”

Utöver byggarbetsplatser erbjuder många sport- och fritidsanläggningar även reklamplatser i utomhusanläggningar. Ofta kan de hyras för ett relativt lågt belopp varje år. Om du frågar vänligt, får du också inflytande på placeringen.

Utforma reklambanderoller online

I Onlineprinters onlineshop kan du nu även utforma reklambanderoller online för byggarbetsplatser. Detta erbjuder fördelen att hantverksföretag som vill använda denna typ av reklam, inte längre är beroende av grafiktjänster. På några minuter är banderollen för byggnadsstängslet utformad och kan tryckas.

Web-to-print-Tool för banderoller på byggarbetsplatser