Trycka ansiktsmasker individuellt

I vår onlineshop erbjuds nu även säkerhetsprodukter

Hur länge den eskorterar oss, vet för närvarande ingen. Ansiktsmasker, även kallade näs- och munmasker finns även i form av ansiktsvisir. Sakta men säkert utvecklas de till ett mer modebetonat utseende. ”För att våra kunder också ska kunna göra ett reklaminlägg, har vi sett till, att ansiktsmasker kan tryckas individuellt”, säger Christian Würst, verkställande direktör och Chief Commercial Officer hos Onlineprinters. Företaget säljer trycksaker såsom flyers, affischer, broschyrer, visitkort alternativt mässystem samt reklammaterial, däribland även ansiktsmasker via sina onlineshops till kunder i hela Europa.

I stället för reklamvimplar, flaggor eller överdrag för mässystem syr nu denna medarbetare ansiktsmasker minut för minut hos Onlineprinters.

Onlineprinters tillverkar nu ansiktsmasker/Copyright: Thomas Paulus/Onlineprinters GmbH

Framgångsrik omställning av tillverkningen

För närvarande har företaget ställt om en del av sin produktion för tillverkning av ansiktsmasker. Ansiktsmaskerna erbjuds i vår onlineshop i olika utföranden och olika tyger. Mallar erbjuds också. ”Med vårt online-utformningsverktyg kan man trycka egna reklamfraser på maskerna eller ladda upp önskade motiv”, säger Christian Würst. För närvarande utvecklar produktledningen speciella ansiktsmasker för barn och ungdomar. Lämpliga modeller kan också beställas för barn och ungdomar. Kunder kan redan nu beställa från och med en upplaga på 10 st. Dessa små upplagor gör det möjligt även för mindre företag att använda ansiktsmasker som reklammaterial. Maskerna kan tvättas i 60 grader.

Ny shopkategori: Säkerhetsprodukter

I vår shop erbjuds även andra produkter, som för närvarande vid Point of Sale tillhandhåller det riktiga avstånd, däribland certifierade säkerhetsdekaler, ställ för handdesinfektionsmedel samt akrylglasväggar. Alla produkter kan individualiseras och användas i reklamsyfte. Christian Würst förklarar ”Vi reagerar på den aktuella situationen och förser våra kunder med allt de behöver, för att i dessa tider kunna upprätthålla sin affärsverksamhet så framgångsrikt som möjligt, vare sig det är inom stationär detaljhandel eller officiell verksamhet.

Hjälp för sociala organisationer

Företaget stödjer sociala inrättningar samt välgörenhetsorganisationer med gratismasker och har även försett sin egen personal med ansiktsmasker. ”Dessutom stödjer vi volontärarbete med flyers eller liknande trycksaker”, rapporterar Christian Würst. Försiktighetsåtgärder som vidtagits i ett tidigt skede, såsom strikta hygienregler för att skydda oss mot att bli smittade av coronaviruset, har bidragit till att Onlineprinters kan fortsätta sin produktion.

Press contact:

Christina Haeusser